Novootvorený úsek diaľnice R2 medzi Šacou a Košickými Oľšany predstavuje významné zlepšenie dopravnej infraštruktúry v Košickom regióne. V tomto stavebnom projekte boli použité aj kompozitné zvodidlá MEA, ktoré prispievajú nielen k bezpečnosti premávky, ale aj k dlhodobej udržateľnosti celej konštrukcie.
Na žiadosť Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) boli dodané kompozitné zábradlia v melónovo oranžovej farbe (RAL 1028J), ktoré zaručujú vysokú viditeľnosť a zároveň esteticky zapadajú do moderného konceptu dopravných stavieb.
Celková dĺžka inštalovaných zábradlí je približne 1 200 metrov.
Použitie kompozitných materiálov prináša do dopravného inžinierstva rad výhod, ktoré sú v porovnaní s tradičnými oceľovými konštrukciami čoraz významnejšie. Kompozitné prvky sú až o 60 % ľahšie ako oceľ, čo uľahčuje manipuláciu, montáž a dopravu na stavenisko. Materiál nekoroduje, nevyžaduje náter ani špeciálnu údržbu, čo predlžuje jeho životnosť a znižuje prevádzkové náklady. Kompozity si zachovávajú svoje vlastnosti aj v extrémnych teplotách a poveternostných podmienkach. Presná výroba zaisťuje dokonalú rovinnosť, hladkosť a stálosť farieb, čo prispieva k celkovému vizuálnemu dojmu konštrukcie.
Úsek R2 Šaca – Košické Oľšany s dĺžkou 14,2 km spája rýchlostnú cestu R4 Košice – Milhosť s diaľnicou D1 Budimír – Bidovce. Juhovýchodný obchvat Košíc teraz odkláňa tranzitnú dopravu od zastavaných oblastí.
Stavba zahŕňala okrem iného 13 mostných konštrukcií, 7,2 km protihlukových bariér, nové mimoúrovňové križovatky a odpočívadlo Valaliky s kapacitou viac ako 120 vozidiel. Projekt realizovali spoločnosti EUROVIA SK – Dopravné stavby a EUROVIA CZ pre Národnú diaľničnú spoločnosť.
Kompozitné systémy MEA sa stávajú štandardom v projektoch, kde sa kladie dôraz na dlhú životnosť, bezpečnosť, jednoduchú inštaláciu a minimálnu údržbu.
Zdroj fotografie: Eurovia SK a MEA Water Management
Viac informácií o kompozitných konštrukciách MEA: MEA KOMPOZITY kompozitné konštrukcie a rošty - MEA Slovakia